Θερμιδική προσέγγιση των χριστουγεννιάτικων φαγητών

Τα Χριστούγεννα είναι μια δοκιμασία για τον καθένα που προσπαθεί να ακολουθήσει μια δίαιτα είτε για λόγους υγείας ή απλά σωστής διατροφής.
Για όσους νηστεύουν η επανένταξη των ομάδων τροφής στο διαιτολόγιό τους πρέπει να γίνεται με πολλή προσοχή, γιατί μπορεί να προκαλέσει προβλήματα και γαστρεντερικές διαταραχές.
Πρέπει να ξέρουμε ότι ο μέσος άνθρωπος κατά την διάρκεια των γιορτών παίρνει 1,5 – 2 kg,οπότε είναι αναγκαία λίγη προσοχή για να αποφύγουμε αυτή την ενοχλητική πρόσθεση βάρους.

Τι μπορούμε να κάνουμε για να προγραμματίσουμε καλύτερα την διατροφική μας συμπεριφορά κατά την διάρκεια των γιορτών?

-Το φαγητό: Η ασφαλέστερη επιλογή είναι η γαλοπούλα, πολύ καλή επιλογή γιατί έχει πολύ χαμηλή περιεκτικότητα σε λίπος, είναι εξαιρετική πηγή πρωτεϊνών, είναι σημαντική πηγή Fe και φωσφόρου. Οι θερμίδες της γέμισης εξαρτώνται από το πως θα την φτιάξουμε. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε περισσότερα λαχανικά, ελαιόλαδο και όχι βούτυρο, λίγους ωμούς ξηρούς καρπούς και κάστανα. Μπορούμε να αποφύγουμε τα συκωτάκια, το μπέικον και τον κιμά.

-Γλυκά: Υπάρχουν πολλά γλυκά με βασικούς πρωταγωνιστές τα μελομακάρονα, κουραμπιέδες, κανταΐφι, μπακλαβά και δίπλες.
Τα μελομακάρονα αποτελούν την καλύτερη επιλογή γιατί παρασκευάζονται με ελαιόλαδο αντί για βούτυρο όπως οι κουραμπιέδες και με μέλι αντί για ζάχαρη. Οπότε ένα μέτριο μελομακάρονο αποδίδει περίπου 180 kcal με μόλις 8,5gr λίπος σε αντίθεση με τον κουραμπιέ που έχει περίπου 300kcal με 18gr λίπος. Επίσης ένα κομμάτι βασιλόπιτας έχει περίπου 350-390kcal -> 20gr λίπος ενώ θα μπορούσαμε να αντικαταστήσουμε την βασιλόπιτα με ένα κέικ το οποίο θα στολίσουμε και αποδίδει περίπου 250kcal με 7,5gr λίπος.

-Αλκοόλ: Το αλκοόλ για κάποιους είναι άμεσα συνδεδεμένο με το φαγητό και τις γιορτές. Πρέπει να ξέρουμε ότι 1γρ. αλκοόλ αποδίδει περίπου 7kcal. Τα θεμιτά όρια αλκοόλ για τους άνδρες είναι 1-2 ποτηράκια κρασί ή μπύρα και για τις γυναίκες το 1 ποτηράκι.
Το κρασί υπερτερεί των άλλων ποτών λόγω των φλαβονοειδών και των αντιοξειδωτικών βιταμινών που περιέχουν. Αλλά και η μπύρα περιέχει τις πολυφαινόλες.
1κουτ. Μπύρα -> 120 kal
1ποτ.κρασί -> 100kcal

Διαβάστηκε 211 φορές
Κατηγορία Διατροφή
Σοφία Μπαδέκα

ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΣ ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΣ Α.Τ.Ε.Ι.Θ.

E-mail Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Web Services & Internet Marketing by Super Web Application