Σωστή διατροφή για τη νέα σχολική χρονιά!

Λίγες μέρες  πριν την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, η Διαιτολόγος-Διατροφολόγος  Μπαδέκα Σοφία, προτείνει τις ιδανικές διατροφικές επιλογές για παιδιά και εφήβους, από το πρώτο μέχρι το τελευταίο γεύμα της ημέρας!
Το πρωινό είναι το σημαντικότερο γεύμα της ημέρας! Πολλά παιδιά φεύγουν από το σπίτι νηστικά ή πίνουν μόνο γάλα. Αυτό που πρέπει να γνωρίζουν τόσο τα παιδιά, όσο και οι ίδιοι οι γονείς, είναι ότι έρευνες έχουν δείξει πως ένα καλό πρωινό:
• Βοηθά στη διατήρηση ενός υγιούς σωματικού βάρους .
• Βοηθά ιδιαίτερα  τα παιδιά και τους εφήβους να ανταποκριθούν καλύτερα στις γνωστικές ( κατανόηση και μνήμη) και μαθησιακές απαιτήσεις της εκπαίδευσης, εφοδιάζει τον οργανισμό με ενέργεια για τις πρωινές δραστηριότητες.
• Μειώνει το αίσθημα της πείνας για όλη την ημέρα και έτσι αποφεύγεται η κατανάλωση έτοιμων φαγητών ή σνακ., δηλαδή περισσότερων κορεσμένων λίπων και τροφών με ζάχαρη. 
• Τα άτομα που παίρνουν πρωινό τείνουν να έχουν χαμηλότερα επίπεδα χοληστερόλης, σε σύγκριση με εκείνους που ξεκινούν την ημέρα τους χωρίς πρωινό.

Μπορούμε να προτίνουμε για παράδειγμα:
• Ένα ποτήρι γάλα, μια φέτα ψωμί ολικής αλέσεως  με μαργαρίνη και μέλι και ένα φρούτο
• Τα δημητριακά ολικής αλέσεως με γάλα και φρούτο ή φυσικός χυμός φρούτου. Είναι καλό για τα δημητριακά να  προτιμάτε  εκείνα που περιέχουν τρία έως έξι γραμμάρια φυτικών ινών/ 100γρ. και προσέξτε η ζάχαρη να μην είναι ένα από τα τρία κύρια βασικά συστατικά.
• Αυγό βραστό  με φρυγανιές ολικής αλέσεως  και φρούτο ή φυσικός χυμός φρούτου.

Μην ξεχνάμε και τα ενδιάμεσα σνακ:
Το δεκατιανό και το απογευματινό είναι δύο γεύματα πολύ σημαντικά για τους μαθητές.  Προσφέρουν στον οργανισμό μας  ενέργεια στην κατάλληλη ώρα .
Ένα σάντουιτς φτιαγμένο στο σπίτι με ψωμί ολικής αλέσεως, κασσέρι και γαλοπούλα και ένα φρούτο, είναι ένα καλό εφόδιο για το διάλειμμα. Ας μην ξεχνάμε πως ένα κολατσιό φτιαγμένο στο σπίτι, αποτρέπει το παιδί από διάφορα έτοιμα ανθυγιεινά σνακ, με κίνδυνο να αναπτύξει παιδική παχυσαρκία.
Για το απόγευμα φρούτα ή  μια χούφτα ανάλατους ξηρούς καρπούς με  γιαούρτι, ένα απλό τοστ, φρυγανιές με τυρί και γαλοπούλα ή 1 κομμάτι σπιτική χορτόπιτα αποτελούν πολύ καλές επιλογές για σνακ.

Το μεσημεριανό και το βραδινό γεύμα
Τα μεσημεριανό και το βραδινό γεύμα θα πρέπει να περιλαμβάνουν κυρίως άμυλα (ψωμί ολικής αλέσεως, ρύζι και  μακαρόνια ολικής αλέσεως, πουργούρι, πατάτες βραστές ή οφτές, μπιζέλι, καλαμπόκι, κλπ), λιγότερη πρωτεΐνη (κυρίως άσπρο κρέας
-κοτόπουλο, γαλοπούλα-, ψάρι και ελάχιστες φορές τη βδομάδα κόκκινο κρέας) και άφθονα λαχανικά ή σαλάτα  με λογικές ποσότητες  σε ελαιόλαδο.
Δε θα πρέπει να ξεχνάμε ότι το βραδινό θα πρέπει να είναι ένα γεύμα χορταστικό, πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά αλλά πάντα πολύ πιο ελαφρύ από το μεσημεριανό.

Καλή σχολική χρονιά!

Διαβάστηκε 442 φορές
Κατηγορία Διατροφή
Σοφία Μπαδέκα

ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΣ ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΣ Α.Τ.Ε.Ι.Θ.

E-mail Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Web Services & Internet Marketing by Super Web Application