Αύξηση Σωματικού Βάρους

Αν και συνήθως, όταν μιλάμε για δίαιτα και διατροφή, έχουμε στο μυαλό μας την απώλεια σωματικού βάρους, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι υπάρχει και ένα κομμάτι του πληθυσμού που προσπαθεί να πάρει βάρος και δεν τα καταφέρνει.

Μάλιστα, η προσπάθεια αύξησης του βάρους είναι συχνά πολύ πιο δύσκολη διαδικασία από αυτή της απώλειας, καθώς ο κόσμος δυσκολεύεται να βρει οδηγίες για το πώς θα πρέπει να γίνει αυτό.
Επίσης, χρειάζεται προσπάθεια για μεγαλύτερο διάστημα, καθώς η αύξηση του σωματικού βάρους δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 1-2 κιλά στη διάρκεια ενός μήνα. Τι θα πρέπει, λοιπόν, να εφαρμόσει ένα λιποβαρές άτομο, ώστε να καταφέρει να φτάσει σε ένα φυσιολογικό σωματικό βάρος;
Πρώτα απ΄ όλα, θα πρέπει να έχει αποκλειστεί το ενδεχόμενο κάποιας παθολογικής, ψυχολογικής ή ορμονικής διαταραχής που προκαλεί το χαμηλό σωματικό βάρος.
Επίσης, θα πρέπει να εξεταστεί το ιστορικό του ατόμου. Αν ξαφνικά είχε κάποια απώλεια βάρους, αυτό ενδεχομένως να οφείλεται σε κάποια πρόσφατη αλλαγή στις διατροφικές συνήθειες ή στον τρόπο ζωής, οπότε τροποποιώντας τις συνήθειες αυτές να μπορέσει να επανέλθει στο σύνηθες βάρος του.
Σε κάθε περίπτωση, το χαμηλό σωματικό βάρος σημαίνει αρνητικό ισοζύγιο ενέργειας. Με άλλα λόγια, οι θερμίδες που προσλαμ- βάνονται ημερησίως από τις τροφές, είναι λιγότερες από αυτές που δαπανώνται.
Άρα, η όλη προσπάθεια των λιποβαρών ατόμων είναι να μετατρέψουν αυτό το ισοζύγιο σε θετικό, αυξάνοντας τις θερμίδες που προσλαμβάνουν ημερησίως.
ΠΡΟΣΟΧΗ!!!!
-Αρχικά αυξάνουν την ποσότητα των μερίδων που καταναλώνουν στα κυρίως γεύματα: πρωινό, μεσημεριανό και βραδινό.
-Επίσης, συνοδεύουν αυτά τα γεύματα με ψωμί και τυρί που θα αυξήσουν τις συνολικές θερμίδες και αφήνουν τη σαλάτα για το τέλος του γεύματος, ώστε να μην τους δημιουργήσει γρήγορα το αίσθημα του κορεσμού.

-Αποφεύγουν τα υγρά ταυτόχρονα με το φαγητό, καθώς και αυτά δίνουν το αίσθημα της πληρότητας του στομαχιού.
-Επιπλέον, θα πρέπει να προστεθούν αρκετά ενδιάμεσα σνακ, αποφεύγοντας όμως τα προVόντα χαμηλής θρεπτικής αξίας.Καλές επιλογές αποτελούν τα γαλακτοκομικά σε συνδυασμό με φρούτα, οι ξηροί καρποί, τοστ σε συνδυασμό με χυμό ή γάλα.
-Παράλληλα, τα λιποβαρή άτομα μπορούν να αντικαταστήσουν μερικώς το νερό, με γάλα ή χυμό φρούτων ώστε να αυξηθεί και η θερμιδική τους πρόσληψη.

-Βέβαια, οι γενικοί κανόνες της σωστής διατροφής εξακολουθούν να ισχύουν και σε αυτή την προσπάθεια. Δηλαδή, τα λιποβαρή άτομα θα πρέπει να καλύπτουν μια μεγάλη ποικιλία τροφών στη διάρκεια της εβδομάδας, ώστε να εξασφαλιστεί η επαρκής πρόσληψη σε όλα τα θρεπτικά συστατικά.
-Επίσης, η διατροφή τους θα πρέπει να είναι περιορισμένη σε λιπαρά, καθώς η αύξηση βάρους θέλουμε να γίνει με όσο το δυνατόν πιο σωστό τρόπο και όχι με την εναποθήκευση λίπους στον οργανισμό. Για το λόγο αυτό, θα πρέπει να αποφεύγονται και τροφές πλούσιες σε λιπαρά, κακής ποιότητας και χαμηλής θρεπτικής αξίας.

-Τέλος, για να υπάρχει το καλύτερο δυνατόν αποτέλεσμα η προσπάθεια αυτή θα πρέπει να συνδυαστεί και με την κατάλληλη φυσική δραστηριότητα.
Συγκεκριμένα, θα πρέπει να εφαρμόζεται ένα πρόγραμμα άσκησης με βάρη και αντιστάσεις, που θα συμβάλλει στην ανάπτυξη της μυικής μάζας κατά την αύξηση του σωματικού βάρους.

Διαβάστηκε 630 φορές
Κατηγορία Διατροφή
Σοφία Μπαδέκα

ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΣ ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΣ Α.Τ.Ε.Ι.Θ.

E-mail Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Web Services & Internet Marketing by Super Web Application